EuroCIS Forum 08.03.2017

Halle 6 / Stand I75

Foto: Juliane Fenske

Moderation: Juliane Fenske

Uhrzeit

Titel

Referent

11:00-11:30 Uhr

Alipay integration – a success story!

The Chinese tourism market in Europe is growing steadily and represents a great sales potential for merchants. In 2016, Chinese travelers spent more than $ 292 billion on their journeys – more than any other nation. With Alipay, China's largest mobile payment network (80% market share and 450 million active Chines users), new, financially strong customers from China can be gained by accepting the Alipay app at the point of sale. Since Alipay not only a payment wallet but also a lifestyle app which offers various value-added services, it helps generating more traffic for retailers.

Markus Eichinger, Wirecard AG

Foto: Markus Eichinger

11:30-12:00 Uhr

Business Transformation - Watson Lösungen für den Handel

Was wäre, wenn Technologien nicht nur sinkende Verkaufszahlen sehen sondern auch Zusammenhänge erkennen? Oder der Kunde nicht nur auf Basis von Algorithmen sondern auch seiner Stimmung Kaufvorschläge erhält? Was würde das für Sie und Ihr Unternehmen bedeuten? Lernen Sie Einsatzmöglichkeiten analytischer Technologien im Einzelhandel kennen.

Marcus Gross, IBM Deutschland GmbH

Foto: Marcus Gross

12:00-12:30 Uhr

Digitale Wegeleitung für Shopping Malls - Service- und Marktforschungstool für den POS

Unter dem Titel Digitale Wegeleitung für Shopping Malls - Service- und Marktforschungstool für den POS wird Halling ein intuitives und intelligentes Wegeleit-System zeigen, mit dem der Anwender über einen Touchscreen interagiert. Im Vortrag wird es auch darum gehen, wie die Betreiber der Shopping Mall profitieren: das System dokumentiert anonymisiert alle Aktionen und Suchen der Anwender und ist so ein permanentes Umfragewerkzeug.

Wilhelm Halling, dimedis GmbH

Foto: Wilhelm Halling

12:30-13:00 Uhr

Community Konzepte – erfolgreich neue Shoppinganreize für Städte schaffen

Enny van de Velden, CCV Group B.V.

Foto: Enny van de Velden

13:00-13:30 Uhr

The Higher Purpose of IoT Analytics:  Driving Positive Change and Profit

There is a growing consensus that firms with a higher purpose outperform their peers.  The strong performance of firms such as Tom’s Shoes, Etsy, and Whole Foods lends credence to studies that show that employees who believe they are working towards a good cause are engaged, loyal, and productive.  IoT technologies such as RFID, NFC, Bluetooth beacons, and sensor networks provide new opportunities for large enterprises to drive financial returns and measure social, environmental, and cultural change.   Examples will be presented to highlight IoT programs at major global brands and retailers that drive social change and brand awareness through the application of analytical techniques such as machine learning and artificial intelligence IoT technologies with an emphasis on financial returns as well as employee and consumer engagement with social and environmental causes.

Leonard Nelson, Smartrac Technology Group

Foto: Leonard Nelson

14:00-14:15 Uhr

The Power of In-Store Marketing

In this insightful session, learn how digital signage meets Target Marketing. Understand why customer Data is the Key to understand the individual Shop performance and can deliver the essence to influence Customers purchase decisions at the POS. Engage shoppers on Customer Profile based content and grow your business!

14:15-14:30 Uhr

How Digital Personalisation Technology is Revolutionising the In-store Retail Experience

Tat Tran, Roland DG

Foto: Tat Tran, Roland DG

14:30-14:45 Uhr

Efficient Retail Slicing Concepts at the Fresh Food Counter

Ralf Steinhilber, Bizerba

Foto: Ralf Steinhilber

14:45-15:00 Uhr

Die intelligente Filiale – Kundenströme analysieren

Eine intelligente Supermarktfiliale bietet Kunden durch Entschleunigung und Digitalisierung des Kaufprozesses ein ganz neues Einkaufserlebnis. Durch Sensorik gewinnen Händler wichtige Informationen über das Einkaufsverhalten der Kunden und können ihre Produkte noch kundengerechter anbieten.

15:00-15:30 Uhr

Verhandlung im Handel der Zukunft

gicom ist der führende Spezialist für Lösungen, die den gesamten Verhandlungsprozess im Handel unterstützen und optimieren. Verbessern Sie Ihre Verhandlungsposition durch volle Transparenz über alle Vereinbarungen und Konditionen, steigern Sie Ihre Marge und Rentabilität und sparen Sie Zeit durch eine automatisierte Abrechnung aller Absprachen.

Stefan Hilger, gicom

Foto: Stefan Hilger, gicom

15:30-16:00 Uhr

Visibility at the Edge: Delivering the Retail Experience Economy

Presentation will explain how Zebra technologies helps store to become smarter with technology such as next generation of self scanning, smart sensors on wall store for customer interaction ”
Please feel free to contact me if you need more information

Mark Thomson, EMEA Zebra Technologies

Foto: Mark Thomson

16:00-16:30 Uhr

Hands-on with Virtual Commerce: How the exp37 in Düsseldorf is using Virtual Reality

In this talk, we will show how retailers can use Virtual Reality to combine offline experience and online convenience.

Anna Rojahn, Microsoft Partner - Fast Forward Imaging und Florian Schiffer, Mavis

Foto: Anna Rojahn und Florian Schiffer

16:30-17:00 Uhr

Removing the Opportunity for Employee Theft Through Technology

Nick Markwell Cash Management Specialist with APG Cash Drawer will speak about examples in European retail of how the SMARTtillTM Solution easily prevented fraudulent cash transactions at the PoS by monitoring all cash handling activities and identifying the shortages at transaction level, while alerting store management in real-time.

Nick Markwell, APG Cash Drawer

Foto: Nick Markwell

17:00-17:30 Uhr

Developments in POS Cash Automation

Joseph Janick, Crane Payment Innovations

Foto: Joseph Janick

Weitere Veranstaltungen im EuroCIS Forum

Das Rahmenprogramm der EuroShop 2017 in der Übersicht